10 september. Kapten konstruerar en hissanordning för landgången så att vi kan ha den hängande en bit från kajen och ta ner den då vi kommer tillbaka.
7 september har vi problem med batterierna som inte har tillräcklig spänning för att klara natten, då solcellerna inte laddar. Vi börjar planera för inköp av nya. Så länge vi rör på oss med motorgång har vi tillräckligt med ström. Ligger vi still kan det bli problem.
1 september – innan sjösättning inför höstseglingen ska vi byta gummidamask runt drevet. Material har vi med oss hemifrån. Svårast var att få tag i vattenfast kontaktlim. Det var svårt att få bort det gamla limmet. Vi fick också montera bort propellerbladen för att få stosen runt drevet och på plats. Landgången var lite klen och blir nu förstärkt med några ribbor som vi tog med oss hit hemifrån.
5 juli. Det är dags att ta upp Pinta för sommaruppehållet. Vi har haft några stopp i toaletterna. Annars har allt gått bra med båten.
16 april. Vi får börja med att byta varmvattenberedare som vi tagit med oss på flyget från Sverige.
Eftersom vi måste tappa av kylvattnet på motorns färskvattensida passar vi på att göra ren kylningen och fylla på med ny kylvätska.
Därefter tar vi itu med att laga skadan nedtill på rodret, som vi fick vid kajen i Vathi.